Blog

4 voordelen die linkbuilding kan doen voor jouw bedrijf

4 voordelen die linkbuilding kan doen voor jouw bedrijf

4 voordelen die linkbuilding kan doen voor jouw bedrijf

 

Linkbuilding is een SEO (Search Engine Optimization) techniek die steeds meer van fundamenteel belang blijkt te zijn voor bedrijven die zich digitaal willen onderscheiden. Linkbuilding kan talloze voordelen opleveren voor jouw bedrijf. Wil je weten hoe? Kijk hieronder wat deze techniek voor jouw bedrijf kan betekenen!

1. Verkeerstoename
De toename van gekwalificeerde links die naar jouw site leiden, zal uiteraard goede resultaten opleveren. In de praktijk betekent dit: verkeer. Degenen die al enige tijd op het internet werken weten dat het verkeer niet zo eenvoudig te bereiken is.

Maar met een beetje hulp van linkbuilding zullen jouw klanten je op een gemakkelijkere manier bereiken. Daarna is jouw adres aan de beurt – dat moet eenvoudig te navigeren zijn, een aantrekkelijke lay-out hebben en iets dat echt de aandacht van de gebruiker trekt.

2. Beruchtheid
Het is belangrijk te onthouden dat, naast een techniek die gericht is op zoekmachines, link building ook kan worden geassocieerd met een digitale persdienst. Je kunt met andere woorden ook van de gelegenheid gebruik maken om relevante informatie en van het belang van de onderneming aan het publiek bekend te maken.

Wat dacht je ervan om van de gelegenheid gebruik te maken om de positieve aspecten te belichten van wat je merk doet? Het kan gaan om een speciale promotie, omzetverwachtingen of zelfs gedragstips voor consumenten.

3. Autoriteit
In het geval van SEO, vertegenwoordigt de autoriteit het niveau van betrouwbaarheid van een site. Wanneer het adres geoptimaliseerd is en meerdere adressen krijgt, zien zoekmachines dit positief. Het is alsof zij denken “als het vaak wordt geciteerd is het relevant voor het publiek”.

Daarom moet de link building worden gedaan door een team, dat in staat is de behoeften en mogelijkheden van de pagina te analyseren.

4. Kosten-batenverhouding
Reclame is tegenwoordig gebruikelijker, maar ook duurder. De advertenties die op Google verschijnen, bijvoorbeeld, hebben een kostprijs per klik en als ze niet goed worden beheerd, kunnen ze de financiën van het bedrijf schaden.

De prijzen van linkbuilding zijn echter een veilige investering die resultaten op middellange en lange termijn garandeert. Het doel van deze techniek is de toename van organisch verkeer, d.w.z. verkeer dat wordt bereikt door zoekopdrachten van klanten en zonder dat daarvoor extra kosten hoeven te worden gemaakt.

De bedrijven betalen voor de link building service – en niet voor het invoegen van de links. In die zin biedt de strategie een uitstekende kosten-batenverhouding voor de ondernemingen. De methode biedt niet alleen goede resultaten, maar is ook niet zo duur als andere.

Adbull B.V. is de linkbuilding specialist, kijk snel op hun website voor meer informatie.

Author: admin